Fokuspunkt
Fokuspunktet er at undervisningen tilpasses SPS elevens udviklingstrin, gennem tæt pædagogisk og undervisningsmæssigt guidning, med henblik på de rette uddannelses muligheder – spænder fra STU – EUX og gymnasial ungdomsuddannelse.
Status
Status er at det forsat sikres, at SPS eleven støttes og undervises i at færdiggøre sit grundskoleforløb med et afgangsbevis eller FP9/FP10 – at højne elevens livsduelighed
Mål for evalueringsområde
Målet er at fortsætte det tætte samarbejde mellem PPR, forældre, sagsbehandler, lærerne og kontaktpædagogen, for at sikre det rette skoletilbud til SPS eleven og dermed sikre positiv udvikling for eleven.
Handleplan for evalueringsområde
Fag-faglig sparring mellem lærere og pædagoger.
Fast punkt til LM, hvor SPS elevens skolegang og trivsel bliver italesat.
Møder med PPR og udarbejdelse af PPV
Tæt samarbejde med kostskolens special uddannet lærer og PPR
Rapport udarbejdes af kostskolens special lærer, hvor støttebehovet for SPS eleven fremgår.
Konkrete aftaler vedr. en til en undervisning for SPS eleven.
Brug af andre eksterne fagpersoners ekspertise.
2 årlige ICS udarbejdelser med efterfølgende statusmøder, hvor SPS elevens netværk og fagpersoner deltager sammen med eleven.
Næste evaluering
Efteråret 2024